عقرب 17, 1399 15:00 Asia/Kabul
  • دادستان کل پنسیلوانیا: ادعای حقوقی ترامپ درباره تقلب کذب است
    دادستان کل پنسیلوانیا: ادعای حقوقی ترامپ درباره تقلب کذب است

دادستان کل ایالت پنسیلوانیا، ادعای حقوقی ستاد انتخاباتی رئیس ‌جمهوری آمریکا درباره تقلب در آرای شمارش شده در این ایالت را تکذیب کرد.

به گزارش خبر‌گزاری فارس، «جاش شاپیرو»  دادستان کل ایالت پنسیلوانیا گفت: ادعای حقوقی ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهوری آمریکا که  تعداد زیادی از آرای انتخاباتی  را با عناوین غیر‌قانونی و متقلبانه به چالش کشیده، کذب و متناسب با الگوی رفتاری این رئیس ‌جمهوری است.

دادستان کل ایالت پنسیلوانیا افزود: مطمئن است که شکایت ستاد انتخاباتی رئیس ‌جمهوری آمریکا تأثیری بر روند شمارش رأی‌ها در این ایالت نمی‌گذارد.

شاپیرو تاکید کرد: ابتدا ترامپ ادعایی مطرح یا توئیتی تو‌هین‌آمیز منتشر می‌کند، سپس حامیانش آن ادعا را تکرار می کنند.  

بنا بر اظهارات دادستان کل ایالت پنسیلوانیا، ترامپ شواهد و مدرکی برای پشتیبانی از دروغ‌ها درباره آنچه در پنسیلوانیا روی می‌دهد، ندارد.

ستاد انتخاباتی ترامپ، پیشتر با طرح شکایتی مدعی شده بودند که مقامات انتخاباتی جمهوری‌خواه اجازه نظارت بر نحوه شروع و شمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا را نداشته‌اند.

این در حالی است که دادگاه ایالتی پنسیلوانیا، شکایت کمپین ترامپ را رد کرد.

ترامپ در اظهارات خود بعد از پایان انتخابات در کشور روند برگزاری انتخابات را زیر سوال برده و شکایت‌هایی را در چند ایالت طرح کرده است.

روند شمارش آرا در چند ایالت آمریکا، ادامه دارد درحالیکه ترامپ خواستار بازشماری آرای ایالت هایی شده که در آن بایدن نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری پیشتاز است.

 

کلیدواژه