جدی 03, 1399 14:17 Asia/Kabul
  • هشدار فرمانده ارتش پاکستان به هند
    هشدار فرمانده ارتش پاکستان به هند

فرمانده ارتش پاکستان ضمن هشدار درباره تشدید نقض آتش بس مرزی توسط نیرو‌های هندی گفت: اسلام آباد به هرگونه تهاجم با قاطعیت پاسخ می‌دهد.

به گزارش رادیودری، روابط عمومی ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: "ژنرال قمر جاوید باجوا" در بازدید از خطوط مرزی با هند در منطقه کشمیر (LOC) گفت: اسلام آباد اقدامات تنش آفرین هند در نوار مرزی از جمله نقض مکرر پیمان آتش بس و تیراندازی به خودروی سازمان ملل متحد در خاک پاکستان را تهدید جدی برای صلح و ثبات منطقه می‌داند.

این بیانیه افزود: ژنرال باجوا در جریان این بازدید آخرین تحولات مرزی با هند از جمله هدف قرار گرفتن غیرنظامیان پاکستانی توسط مرزبانان هندی را بررسی و تاکید کرد: نیرو‌های مسلح پاکستان به هر تهاجم و تهدید پاسخ دندان شکن می‌دهند.

دیگر مقامات پاکستانی از جمله نخست وزیر و وزیر خارجه نیز در چند روز گذشته طرف هندی را به توطئه علیه پاکستان و آمادگی برای عملیات ساختگی و جعلی علیه این کشور متهم کرده اند.

این درحالیست که تنش‌های مرزی هند و پاکستان در کشمیر نیز بالا گرفته به گونه‌ای که بر اثر تیراندازی روز گذشته نیرو‌های هندی به بخش‌های "جندروت" و "تته پانی" در خاک پاکستان، ۴ غیرنظامی این کشور کشته و زخمی شدند.

کلیدواژه