دلو 10, 1399 14:17 Asia/Kabul
  • پیشنهاد نصب دائمی حصاره فلزی اطراف کنگره آمریکا
    پیشنهاد نصب دائمی حصاره فلزی اطراف کنگره آمریکا

رئیس پلیس کنگره آمریکا خواستار نصب دائمی حصار و موانع دائمی در اطراف کنگره شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کنگره، یوگانادا پیتمن رئیس موقت پلیس کنگره آمریکا دیروز پنجشنبه از مقامات کنگره خواست تا موانع و حصارهای نصب شده پس از حمله و یورش مرگبار طرفداران افراطی ترامپ در روز 6 ژانویه( 17 جدی)، همیشگی و دائمی باشد و تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف ساختمان کنگره اتخاذ شود تا مانع از آشوب و شورش دیگری گردد.

وی افزود: با توجه به رویدادهای اخیر، قاطعانه می توانم بگویم که زیرساخت های امنیتی فیزیکی از جمله حصارها و موانعی که در اطراف ساختمان کنگره نصب شده، باید دائمی باشد.

پلیس کنگره به همراه سایر مقام های رسمی و سازمان ها در حال ارزیابی و بررسی اتفاقات 6 ژانویه و بازنگری وضعیت امنیت ساختمان کنگره هستند.

طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به تحریک وی، ششم ژانویه به ساختمان کنگره یورش بردند. این حمله چهره آمریکا و دمکراسی آمریکایی را در عرصه های بین المللی مخدوش کرد. این یورش، توانایی نیروهای امنیتی در تامین امنیت ساختمان کنگره - نماد دمکراسی در آمریکا - را نیز زیر سوال برده است.

ترامپ که تا آخرین لحظه حاضر به قبول شکست در انتخابات نشد، اکنون در معرض استیضاح و خطر محرومیت از نامزدی در انتخابات آینده آمریکا قرار دارد.

کلیدواژه