ادعای استانو درباره تلاش اتحادیه اروپا برای احیای برجام
(last modified 1399-12-20T14:36:32+00:00 )
حوت 20, 1399 19:06 Asia/Kabul
  • ادعای استانو درباره تلاش اتحادیه اروپا برای احیای برجام
    ادعای استانو درباره تلاش اتحادیه اروپا برای احیای برجام

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی است این اتحادیه برای احیای برجام تلاش می‌ کند.

به گزارش رادیو دری، "پیتر استانو" سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه ادعا کرد، این اتحادیه و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی آن با انجام تلاش‌های دیپلماتیک فشرده و تماس‌های معمول و فشرده با تمام طرف‌های برجام، بدنبال بازگرداندن این توافق هسته ای به مسیر صحیح خود است. 

این در حالی است که طرف اروپایی برجام در سال‌ های اخیر تنها در حد حرف بر حفظ این توافق هسته‌ ای تاکید داشته و هیچگاه نقض آشکار برجام از سوی آمریکا را محکوم نکرده است.

ایران به دنبال خروج یک جانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام (8 مه 2018)  تلاش کرد توافق هسته‌ ای را به شرط عمل دیگر طرف‌ های آن به تعهداتشان حفظ کند اما اروپایی ها هیچ موفقیتی در اقدامات عملی وعده‌ داده شده برای حفظ برجام کسب نکردند.

جمهوری اسلامی ایران هم از 23 فوریه اقدامات داوطلبانه تحت برجام را در چارچوب قانون " اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران"  متوقف کرد. 

جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده که با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض کرده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا انجام شده هر گامی از سوی تهران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.

 

کلیدواژه