رایزنی وزیر خارجه آمریکا با همتایان اروپایی عضو برجام درباره ایران
(last modified 1400-01-04T09:43:07+00:00 )
حمل 04, 1400 14:13 Asia/Kabul
  • رایزنی وزیر خارجه آمریکا با همتایان اروپایی عضو برجام درباره ایران
    رایزنی وزیر خارجه آمریکا با همتایان اروپایی عضو برجام درباره ایران

وزیر خارجه آمریکا با وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان و بریتانیا، سه کشور عضو برجام درباره ایران در حالی رایزنی کرد که واشنگتن با خروج غیر قانونی از این توافق هسته ای، آن را نقض کرده است.

به گزارش رادیو دری، "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه در صفحه توئیتر خود مدعی شد رایزنی مناسبی با «ژان ایو لودریان»، «هایکو ماس» و «دومینیک راب» وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان و بریتانیا، سه کشور عضو برجام درباره ایران، روسیه و چین داشته است.

واشنگتن در سال 2018 در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به صورت یک جانبه از برجام خارج شد، اما جو بایدن جانشین او به بازگرداندن ایالات متحده به این توافق ابراز تمایل کرده است. با این حال تا کنون هیچ اقدام عملی از جانب دولت بایدن برای بازگشت به برجام صورت نگرفته است.

جمهوری اسلامی ایران پس از خروج یک جانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز و بارها تاکید کرده است، در صورت لغو تمام تحریم‌ ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق، به گونه ای که از منافع خود تحت برجام بهره مند شود، به اجرای کامل برجام باز می‌گردد.

 

کلیدواژه