حمل 11, 1400 08:23 Asia/Kabul
  • رایزنی رهبران آلمان، فرانسه و روسیه در مورد برجام
    رایزنی رهبران آلمان، فرانسه و روسیه در مورد برجام

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در یک گفت و گوی سه جانبه موافقت خود را با حفظ و اجرای برجام در برنامه هسته ای ایران اعلام کردند.

به گزارش رادیودری، کاخ کرملین سه شنبه شب در بیانیه ای نوشت: رهبران روسیه، آلمان و فرانسه در قالب یک کنفرانس ویدویی به وضوح از حفظ و اجرای برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران و هماهنگی بیشتر مراحل در این راستا گفت و گو کردند.

کاخ الیزه نیز در بیانیه ای اعلام کرد که امانوئل مکرون و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری فرانسه و روسیه و همچنین آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به توافق برای انجام اقدام هایی در مورد توافق هسته ای دست یافتند.

براساس بیانیه کاخ الیزه، رهبران سه کشور در جریان یک ویدئو کنفرانس توافق کردند که اقدامات خود برای بازگرداندن ایران به پایبندی کامل به تعهدات بین المللی اش در سریعترین زمان، هماهنگ کنند.

کاخ کرملین در ادامه بیانیه خود نوشت: پوتین، مرکل و مکرون همچنین بر توجه ویژه به تلاش ها برای مبارزه با بیماری همه گیر کووید - 19 به عنوان یک تهدید مشترک تاکید کردند.  آنها به ویژه در باره  چشم انداز ثبت واکسن روسی اسپوتنیک وی " در اتحادیه اروپا و همچنین تجهیزات احتمالی و تولید مشترک این دارو در کشورهای اتحادیه اروپا  بررسی کردند.

کلیدواژه