حمل 19, 1400 06:59 Asia/Kabul
  • رایزنی اولیانوف با رابرت مالی درخصوص احیای کامل برجام
    رایزنی اولیانوف با رابرت مالی درخصوص احیای کامل برجام

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین از رایزنی با نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در زمینه احیای کامل برجام خبر داد.

به گزارش رادیودری، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین روز چهارشنبه در توییتی نوشت، او در دیدار با "رابرت مالی"، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در زمینه مسائل مربوط با احیای کامل برجام از سوی همه طرف‌ها گفت و گو کرد.

این گفت و گو در حالی انجام شد که جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا بازگشت واشنگتن به برجام را لغزش به سوی تسلیم توصیف کرد.

هجدمین نشست کمیسیون مشترک برجام روز سه شنبه با حضور هیئت‌هایی از گروه کشورها 4+1 و همچنین ایران در وین، پایتخت اتریش برگزار شد.

هدایت هیات ایرانی را سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران برعهده داشت و "انریکه مورا" معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از این اتحادیه در این نشست حضور پیدا کرد.

همچنین نمایندگانی از کشورهای بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نیز در این جلسه شرکت کردند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران پس از پایان دور نخست این نشست در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد، رفع تحریم‌های آمریکا نخستین و اصلی‌ترین اقدام برای احیای برجام به شمار می‌رود.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران افزود: «ایران آمادگی دارد به محض رفع تحریم‌ها و پس از راستی‌آزمایی، اقدامات جبرانی هسته‌ای خود را متوقف کرده و به اجرای کامل برجام بازگردد.»

کلیدواژه