حمل 30, 1400 15:20 Asia/Kabul
  • مصصم بودن ایران و پاکستان برای گسترش روابط دو جانبه
    مصصم بودن ایران و پاکستان برای گسترش روابط دو جانبه

خبرگزاری رسمی دولت پاکستان در گزارشی اعلام کرد، این کشور و جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط دوجانبه مصمم هستند.

خبرگزاری رسمی دولت پاکستان «APP » روز دوشنبه در گزارشی در آستانه سفر شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه این کشور به ایران، با تمجید از مواضع تهران برای حمایت همه جانبه از اسلام‌آباد، افزود،  دو کشور همسایه برای توسعه روابط و همکاری‌های مشترک و پرانرژی، عزم جدی دارند.

خبرگزاری رسمی دولت پاکستان  با اشاره به بازتاب سفر وزیر امور خارجه این کشور به ایران  افزود ، پاکستان همواره بر حفظ روابط صمیمانه و شایسته با کشورهای همسایه از جمله جمهوری اسلامی ایران و چین تاکید دارد.

در این گزارش آمده است، از نظر اسلام‌آباد، روابط خوب و سازنده با همسایگان برای رشد اقتصادی پایدار و حفظ صلح منطقه اجتناب ناپذیر است و با توجه به روابط عالی پاکستان با ایران، موقعیت ژئوپلتیکی این کشور از اهمیت راهبردی برخوردار می‌شود.

خبرگزاری رسمی پاکستان تاکید کرد، هیچ اختلافی ریشه ای و یا سطحی میان تهران و اسلام‌آباد وجود نداشته و دو کشور به عنوان همسایه و برادر همواره از یکدیگر در همه زمینه‌ها حمایت کرده‌اند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، اعلام کرد، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه به ایران سفر می‌کند.

خطیب زاده  سفر شاه محمود قریشی به تهران را مهم ارزیابی کرد و افزود: روابط دو کشور  گسترده است و در این سفر علاوه بر گفت‌وگو درخصوص مسائل دوجانبه، مرز سوم مشترکی در پاکستان افتتاح خواهیم کرد.

کلیدواژه