انتقاد روسیه از انگلیس برای ارسال سلاح برای عربستان
(last modified 1395-08-11T14:31:42+00:00 )
عقرب 11, 1395 19:01 Asia/Kabul
  • انتقاد روسیه از انگلیس برای ارسال سلاح برای عربستان

 نماینده روسیه در سازمان ملل متحد ، از فروش میلیاردها دلار سلاح انگلیس به عربستان انتقاد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین ،"ویتالی چورکین"، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد و رئیس دوره ای شورای امنیت با انتقاد از اقدام انگلیس در فروش میلیاردها دلار سلاح به عربستان ، خارج شدن پرونده یمن از دست انگلیس به علت قطعنامه های پیشنهادی جانبدارانه این کشور، را خواستار شد.

ویتالی چورکین همچنین با انتقاد از طرح پیشنهادی " اسماعیل ولد الشیخ احمد" فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن گفت ،طرح اسماعیل ولد الشیخ احمد شامل عقب نشینی رژیم سعودی از خاک یمن نیست و خواستار توقف حملات هوایی هم نشده است.

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد افزود، ده میلیون کودک در یمن با خطر مرگ بر اثر گرسنگی روبرو هستند، باید کمک های سازمان ملل به دست آنها برسد و ماشین کشتار سعودی در یمن نیز متوقف شود.

یادآور می شود شبکه سعودی الحدث و شبکه قطری الجزیره مباشر که نشست شورای امنیت را به صورت زنده پخش می کردند، در زمان سخنان ویتالی چورکین، پخش زنده خود را قطع کردند.

رژیم سعودی با حمایت آمریکا ، از مارس 2015 حملات خود را ضد مردم یمن با هدف بازگرداندن "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت آغاز کرد.

در این حملات تاکنون دهها هزار یمنی کشته و یا زخمی شده اند .