ثور 25, 1400 11:10 Asia/Kabul
  • تظاهرات مردم آلمان در حمایت از فلسطین/حمایت سخنگوی مرکل از صهیونیست ها
    تظاهرات مردم آلمان در حمایت از فلسطین/حمایت سخنگوی مرکل از صهیونیست ها

در حالی که روز گذشته مردم در برلین در حال برگزاری راه‌پیمایی برای حمایت از فلسطین بودند سخنگوی «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرد. 

به گزارش رادیو دری، آلمان روز گذشته هم صحنه تظاهرات مردمی در حمایت از فلسطین بود. رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند مردم در محوطه بیرونی چند کنیسه اقدام به آتش‌ زدن پرچم اسرائیل کرده‌اند.

دولت آلمان گفته آتش زدن پرچم اسرائیل «تحمل نخواهد شد» و به همین سبب در روزهای گذشته ده‌ها نفر در همین ارتباط دستگیر شده‌اند.

روز جمعه هم سخنگوی صدراعظم آلمان پاسخ راکتی گروه‌های مقاومت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در فرانسه نیز سازمان دهندگان تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین که قرار بود در روز شنبه در پاریس برگزار شود، در پی دستور دولت فرانسه برای ممنوعیت این تظاهرات به دستگاه قضایی متوسل شدند.

درخواست وکلای انجمن فلسطینیان در منطقه ایل-دو-فرانس فرانسه برای اعتراض به ممنوعیت برگزاری تظاهرات که آن را « ناعادلانه و سوء استفاده از قدرت » خوانده اند، بعد از ظهر جمعه بررسی شد.

علی‌رغم مخالفت سازمان‌های مختلف جهانی با حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تداوم قساوت‌ها علیه فلسطینیان، تل‌آویو به تداوم این حملات تاکید دارد.

این در حالی است که آمریکا و کشورهای اروپایی تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را «دفاع از خود» خوانده و از آن حمایت کرده‌اند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

کابینه امنیتی صهیونیست‌ها نیز شامگاه چهارشنبه برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در باریکه غزه را تصویب کرد.

وزارت بهداشت باریکه غزه امروز اعلام کرد که تاکنون، شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۱۱۹ شهید رسیده است. همچنین بیش از ۶۰۰ فلسطینی تاکنون مجروح شده‌اند.

کلیدواژه