ثور 27, 1400 08:38 Asia/Kabul
  • روسیه خشونت علیه غیرنظامیان فلسطینی را محکوم کرد
    روسیه خشونت علیه غیرنظامیان فلسطینی را محکوم کرد

معاون وزیر خارجه روسیه، خشونت علیه غیرنظامیان در سرزمین های اشغالی را محکوم و خواستار برگزاری فوری نشست وزرای چهار جانبه غرب آسیا با میانجی‌گری بین‌المللی شد.

به گزارش رادیو دری، ویکتوریا ورشینین روز یکشنبه در نشست اضطراری شورای امنیت درباره تنش در فلسطین که به ریاست وانگ یی وزیر خارجه چین برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

ورشینین افزود: به منظور تنش‌ زدایی در اوضاع و اعتمادسازی، بر این باوریم که برگزاری فوری نشست چهار جانبه خاورمیانه با میانجی‌گری بین‌المللی در سطح وزرا اهمیت دارد.

معاون وزیر خارجه روسیه هرگونه اقدامات یک‌ جانبه از جمله تخریب ساختمان‌های مسکونی فلسطین و بیرون راندن جمعیت عرب از محل تولد خود در فلسطین اشغالی را محکوم کرد.

ورشینین با تاکید بر اینکه آتش بس و متوقف کردن خونریزی نخستین اولویت است، تصریح کرد: تخریب اوضاع در منطقه درگیری که منجر به درگیری مسلحانه و از دست رفتن جان بیشمار انسان‌ها می‌شود، باعث نگرانی عمیق مسکو است.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از دوشنبه گذشته و پس از پایان مهلت مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد. سازمان دفاع مدنی در غزه  امروز اعلام کرد که از آغاز بمباران‌های اسرائیل، ۱۴۱ نفر از جمله ۳۹ کودک و ۲۲ زن به شهادت رسیدند. 

کلیدواژه