کشته و زخمی شدن 10 نفر در تیراندازی مینیاپولیس
(last modified 1400-03-02T05:44:23+00:00 )
جوزا 02, 1400 10:14 Asia/Kabul
  • کشته و زخمی شدن 10 نفر در تیراندازی مینیاپولیس
    کشته و زخمی شدن 10 نفر در تیراندازی مینیاپولیس

پلیس آمریکا از کشته شدن 2 مرد و زخمی شدن 8 نفر دیگر در تیراندازی در مینیاپولیس خبر داد.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس مینیاپولیس با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد: از این 10 نفر که همه بزرگسال بودند، 5 نفر مرد و 5 نفر دیگر زن هستند. 2 نفری که در این تیراندازی کشته شده‌اند و یکی از قربانیان که به علت جراحات در وضعیت بحرانی قرار دارد، مرد هستند.

آمریکا با موجی از خشونت، گروگانگیری و حملات مسلحانه روبرو است و سالانه هزاران نفر بر اثر تیراندازی در مناطق مختلف آمریکا کشته و یا زخمی می‌ شوند.

بر اساس گزارش‌های رسمی، حدود 270 تا 300 میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا وجود دارد؛ یعنی تقریباً به ازای هر نفر یک اسلحه در این کشور یافت می‌ شود.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر آمریکا منجر می‌شود که بسیاری از آن‌ها مرگبار است و تعدادی در آن حوادث جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در ایالات متحده به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره این کشور حاضر نشده اقداماتی را برای محدود کردن حمل سلاح انجام دهد.

با وجود اینکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد اما نزدیک به 31 درصد از کسانی که مرتکب کشتار‌های جمعی با سلاح می‌شوند، در خود جای داده است.

 

کلیدواژه