دروغگویی پنتاگون درباره تلفات غیرنظامیان بر اثر اقدامات ارتش آمریکا
(last modified 1400-03-17T12:03:32+00:00 )
جوزا 17, 1400 16:33 Asia/Kabul
  • دروغگویی پنتاگون درباره تلفات غیرنظامیان بر اثر اقدامات ارتش آمریکا
    دروغگویی پنتاگون درباره تلفات غیرنظامیان بر اثر اقدامات ارتش آمریکا

پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی به دروغ پردازی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره انتشار تعداد تلفات غیر نظامیان در عملیات مختلف آمریکا در سراسر جهان اشاره کرد.

پایگاه خبری آمریکایی «ریسپانسیبل استیتکرفت» (Responsible Statecraft) در گزارشی نوشت، این هفته پنتاگون گزارش سالانه خود را درباره آسیب‌هایی که غیرنظامیان در عملیات مختلف آمریکا در سراسر جهان متحمل شده اند، منتشر کرد، اما در آن آمار قربانیان غیرنظامی عملیات ارتش آمریکا به طور گسترده کمتر از آنچه بوده، بیان شده است.

براساس این گزارش، از سال ۲۰۱۸ براساس قانون آمریکا، پنتاگون موظف به تهیه این گزارش‌های سالانه شده است.

قرار است در این گزارش‌ها همه غیرنظامیانی که از اقدامات نظامی در جریان آمریکا در سراسر جهان، ازجمله در افغانستان، عراق، سوریه، سومالی و یمن آسیب دیده اند، پوشش داده شوند.

از سوی دیگر، سازمان غیر دولتی مستقر در بریتانیا موسوم به «ایروارز» که در زمینه انتشار اطلاعات درباره جنگ با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در عراق، سوریه و افغانستان و دیگر نقاط فعالیت دارد، گزارش ادعایی پنتاگون درباره میزان تلفات غیرنظامیان را مردود شمرده است.

بنا بر ادعای پنتاگون، 23 غیرنظامی در حملات سال 2020 آمریکا در دیگر کشورها کشته و 10 نفر زخمی شدند.

در مقابل «ایروارز» اعلام کرد، محافظه‌کارترین آماری که این سازمان درباره تلفات حملات آمریکا در سال 2020 می‌تواند ارائه دهد، مرگ 102 غیرنظامی در این حملات است.

افشای آمار دروغ پنتاگون درباره تلفات غیر نظامیان در عملیات های به اصطلاح ضد تروریستی آمریکا در دیگر کشورها پرده از ماهیت ضد انسانی اقدامات نظامی واشنگتن و بی اعتنایی آن به جان مردم بی گناه که آماج حملات هوایی و پهپادی ارتش آمریکا قرار می گیرند بر می دارد.

این مساله اعتراض های مکرر سازمان های حقوق بشری را موجب شده است.

تاکید وزیر دفاع آمریکا بر ضرورت بازنگری در اولویت‌های پنتاگون

 

 

 

 

 

کلیدواژه