سرطان 18, 1400 09:39 Asia/Kabul
  • قطعنامه پارلمان اروپا برای تحریم مقام‌های ایران
    قطعنامه پارلمان اروپا برای تحریم مقام‌های ایران

پارلمان اروپا روز پنجشنبه همگام با سیاست‌های خصمانه و ضد بشری آمریکا با تصویب یک قطعنامه خواستار اعمال تحریم‌های هدفمند علیه برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران به بهانه‌های حقوق بشری شد.

به گزارش رادیودری، در این قطعنامه پارلمان اروپا از شورای اورپا خواسته است تا « تحریم‌هایی هدفمند علیه برخی مقامات ایران، به شکل مسدود کردن دارایی‌های آنها و همچنین تحریم‌هایی علیه برخی نهادهای ایران، اعمال کند.»

پارلمان اروپا در این قطعنامه مدعی شده است، شماری از مقامات ایرانی در «بازداشت خودسرانه و صدور حکم اعدام برای اتباع اتحادیه اروپا نقش داشته‌اند.»

همچنین نمایندگان پارلمان اروپا از آیت الله "سید ابراهیم رئیسی" رئیس جمهوری منتخب ایران خواستند، حکم اعدام "احمد رضا جلیلی"  جاسوس زندانی در ایران  را متوقف کند. 

"احمدرضا جلالی" آوریل 2016 به دلیل ارتباط و جاسوسی برای "موساد" Mossad (سازمان جاسوسی اسرائیل) در تهران دستگیر و به اعدام محکوم شده است.

یکی از اقدامات "احمدرضا جلالی"، اعلام نشانی و برخی مشخصات 30 نفر از افراد شاخص پروژه‌های تحقیقاتی، نظامی و هسته‌ای ایران از جمله شهیدان شهریاری و علی‌محمدی به افسران اطلاعاتی موساد بوده که به ترور و شهادت آنها منتهی شده‌است.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون بارها دخالت‌های کشورهای غربی در روند قضایی ایران به بهانه‌های ادعایی «حقوق بشر» را رد و محکوم کرده‌ است.

حقوق بشر از نگاه غرب به نوعی به قدرت نرم برای نفوذ و تحت فشار گذاشتن کشورهای مستقل و مخالفان نظام سلطه تبدیل شده است.

ادامه اقدامات خصمانه اروپا ضد ایران/ اعلام فهرست جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران

کلیدواژه