حوت 06, 1400 12:23 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری پاکستان: آمریکا از گذشته عبرت نگرفت
    رئیس جمهوری پاکستان: آمریکا از گذشته عبرت نگرفت

رئیس جمهوری پاکستان همزمان با درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین از جنگ افروزی در غرب خاورمیانه انتقاد کرد و گفت: آمریکا از گذشته خود به ویژه جنگ ویتنام عبرت نگرفته است.

به گزارش رادیو دری، «عارف علوی» روز پنجشنبه در کنفرانس بین المللی فرصت‌ها و چالش‌های نوظهور در جنوب آسیا در "اسلام‌آباد" از سیاست آمریکا و اروپا برای جلوگیری از جنگ در قلمرو خود و حمایت از جنگ افروزی در آسیا و خاورمیانه انتقاد کرد.

علوی در مورد درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین، اظهار داشت: باعث شگفتی است که امریکا از جنگ ویتنام درس عبرت نگرفته و اکنون در دام دیگری افتاده است.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: اروپا تصمیم گرفته است که از جنگ‌های بیشتر در سرزمین‌های خود جلوگیری کند، اما به نابودی کشورهای دیگر در آفریقا و خاورمیانه ادامه می دهد.

اظهارات رئیس جمهوری پاکستان درحالی عنوان می‌شود که نخست وزیر این کشور همزمان با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین به مسکو سفر کرده است و روز گذشته با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه دیدار کرد.

عمران‌خان نخست وزیر پاکستان در دیدار با رئیس جمهوری فدراسیون روسیه با ابراز تاسف از درگیری با اوکراین بر لزوم دیپلماسی برای توقف جنگ تاکید کرد.

 

 

کلیدواژه