حوت 13, 1400 12:18 Asia/Kabul
  • توافق روسیه و اوکراین درباره گذرگاه‌های انسانی
    توافق روسیه و اوکراین درباره گذرگاه‌های انسانی

مسکو و کی‌یف در دور دوم مذاکرات، درباره ایجاد گذرگاه های انسانی مشترک برای انتقال شهروندان و ارسال کمک های انسانی به توافق رسیدند.

به گزارش رادیو دری، میخائیل پودولیاک مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد: مسکو و کی‌یف در دور دوم مذاکرات درباره ادامه گفتگوها و برگزاری دور سوم آن در نزدیک ترین زمان ممکن به توافق رسیدند.

پودولیاک با اشاره به توافق روسیه و اوکراین درباره گذرگاه‌های انسانی تاکید کرد: امکان برقراری آتش بس در جریان انتقال شهروندان در این دور از مذاکرات بررسی شد.

در حالی که هیأت اوکراینی اعلام کرد که کی‌یف در این دور از مذاکرات به نتایجی که انتظار داشته دست پیدا نکرده است، هیأت روسی از پیشرفت هایی در گفتگوها خبر داد.

از سوی دیگر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از تمایل خود برای گفتگوی مستقیم با ولادیمیر پوتین همتای روس سخن گفت و این کار را تنها راه متوقف کردن جنگ دانست.

دور اول مذاکرات روسیه و اوکراین دوشنبه گذشته در نزدیکی رودخانه‌ای به نام پریپیات در استان گومل بلاروس برگزار شد.  

سرپرستی هیات روسیه را ولادیمیر مدینسکی دستیار رئیس جمهوری روسیه برعهده دارد و معاونان وزرای خارجه و دفاع روسیه، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل دوما  و نیز سفیر روسیه در بلاروس اعضای دیگر هیات مسکو را تشکیل می‌دهند. 

از طرف اوکراین نیز الکسی رزنیکوف وزیر دفاع (سرپرست هیات)، رئیس فراکسیون خادم ملت، معاون وزیر خارجه و مشاور رئیس دفتر رئیس جمهوری این کشور در مذاکرات حضور دارند.

مجمع عمومی سازمان ملل خواهان خروج روسیه از اوکراین شد

پایان مذاکرات روسیه و اوکراین/ دور بعدی در مرز بلاروس و لهستان

کلیدواژه