حوت 16, 1400 11:14 Asia/Kabul
  • اعلام آتش‌بس موقت در چهار شهر اوکراین برای انتقال غیرنظامیان
    اعلام آتش‌بس موقت در چهار شهر اوکراین برای انتقال غیرنظامیان

ارتش روسیه اعلام کرد، از ساعت ۱۰ صبح ( به وقت مسکو) امروز (دوشنبه) برای ایجاد مسیر انتقال غیرنظامیان، در چهار شهر اوکراین آتش‌بس موقت برقرار می‌شود.

به گزارش رادیو دری، ارتش روسیه در حالی اعلام آتش‌بس کرده که وزارت دفاع این کشور اعلام کرد، تلاش کی‌یف برای خرابکاری در روند تخلیه غیرنظامیان بی فایده خواهد بود چون ارتش روسیه از پهپادها برای کنترل این روند استفاده خواهد کرد.

ارتش روسیه طی بیانیه ای تصریح کرد: با توجه به اوضاع انسانی فاجعه بار و وخامت شدید اوضاع در شهرهای کی یف، خارکیف، سومای Sumy و ماریوپل و با توجه به درخواست رئیس جمهوری فرانسه از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، نیروهای مسلح برقراری این آتش‌بس را اعلام می کند و از ساعت 10 صبح ( به وقت مسکو) مسیرها برای انتقال افراد باز خواهد بود.

این اقدام در حالی است که فرایند خروج ساکنان شهر ماریوپل روز گذشته با وجود ایجاد کریدور امن با هدف خروج شهروندان غیرنظامی، برای دومین بار متوقف شد.

در همین حال، ادوارد باسورین معاون فرمانده ارتش جمهوری دونتسک اعلام کرد، نیروهای گردان های ملی گرایان اوکراینی مانع از خروج ساکنان غیرنظامی از شهرهای ماریوپول و ولناواخا می شوند.  

مقام های اوکراینی اعلام کردند، ۲۰۰ هزار نفر ساکنان ماریوپول و ۱۵ هزار نفر از ساکنان شهر ولناواخا می خواهند این مناطق را ترک کنند.  

ماریوپول و ولناواخا دو شهر در جمهوری دونتسک هستند.

دوازدهمین روز از تحولات اوکراین و افزایش درگیری در اطراف کی‌یف

کلیدواژه