حوت 22, 1400 08:54 Asia/Kabul
  • اعلام آمادگی وزیر خارجه اوکراین برای مذاکره با روسیه
    اعلام آمادگی وزیر خارجه اوکراین برای مذاکره با روسیه

وزیر امور خارجه اوکراین، آمادگی کی‌یف برای مذاکره درخصوص پایان جنگ با روسیه را اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری رویترز، دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین روز شنبه در یک سخنرانی مجازی گفت: اگر اوکراین جنگنده و هواپیماهای تهاجمی برای تخریب ستون های بزرگ ارتش را داشت، زندگی غیرنظامیان نجات پیدا می کرد.

کولبا با اشاره به اینکه روسیه درخواست‌های غیرقابل قبولی را پیشنهاد داده است، اظهار کرد: آماده مذاکره هستیم اما اولتیماتوم ها را نپذیرفته و تسلیم نمی شویم.

وزیر خارجه اوکراین همچنین درباره شهر ماریوپول در جنوب اوکراین گفت: این شهر در محاصره بوده اما همچنان تحت کنترل اوکراین است.

کولبا همچنین اضافه کرد، بلاروس با وجود اینکه تحت فشار روسیه برای اعزام نیرو به اوکراین قرار دارد، مایل به انجام این کار نیست.

روسیه در ماه‌های گذشته با هشدار درباره توسعه طلبی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا، پیشنهادات ضمانت امنیتی را به آمریکا و ناتو ارائه داد اما این پیشنهادات رد شدند.

همزمان با درخواست‌های مکرر اوکراین برای پیوستن به ناتو و دریافت کمک‌های چندین میلیون دلاری این کشور از غربی‌ها، حمله نظامی روسیه به اوکراین از 24 فوری/5حوت و با دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه آغاز شده است.

مذاکرات وزیران خارجه روسیه و اوکراین بی نتیجه پایان یافت

کلیدواژه