حمل 14, 1401 09:00 Asia/Kabul
  • ادعای زلنسکی: نیروهای روسیه در حال مین گذاری شمال اوکراین هستند
    ادعای زلنسکی: نیروهای روسیه در حال مین گذاری شمال اوکراین هستند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمور اوکراین مدعی شد که نیروهای روسیه همزمان با عقب نشینی از شمال اوکراین، درحال مین گذاری در این مناطق هستند.

به گزارش رادیو دری، زلنسکی بدون ارائه شواهد در یک پیام ویدئویی مدعی شد: نیروهای روسیه همه مناطق شمال اوکراین را مین گذاری کرده‌اند؛ خانه‌ها، تجهیزات و حتی اجساد مین گذاری شده‌اند. 

ویاچسلاو چاوس فرماندار چرنیهیو هم روز شنبه نیروهای روسی را به مین گذاری در این منطقه متهم کرد. 

او در تلویزیون ملی گفت: مین‌های زیادی وجود دارند. روستاها پر از مین هستند.

در همین حال دمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین جمعه شب مدعی شد: عقب نشینی برخی نیروهای روسی احتمالا تلاشی برای آمادگی جهت حمله دوباره به دونباس است. 

جنگ در اوکراین اکنون وارد دومین ماه شده و در حالی که رئیس‌جمهور اوکراین از کشته شدن 16 هزار نیروی روسیه خبر می‌دهد، وزارت دفاع روسیه تنها کشته شدن 1351 نفر را تاکنون تائید کرده است. 

همچنین براساس آمار سازمان ملل متحد بیش از سه میلیون و 700 هزار نفر از مردم اوکراین آواره شده و بیش از یکهزار و 80 نفر از غیرنظامیان در این جنگ جان باخته‌اند. 

همزمان با درخواست‌های مکرر اوکراین برای پیوستن به ناتو و دریافت کمک‌های چندین میلیون دلاری این کشور از غربی‌ها، حمله نظامی روسیه به اوکراین از 24 فوریه/5حوت و با دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه آغاز شد.

روس‌ها تاکید دارند که قصد اشغال اوکراین را ندارند.  سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد.

کرملین: هدف عملیات روسیه بازگرداندن استقلال دونتسک و لوهانسک است

کلیدواژه