حمل 20, 1401 14:52 Asia/Kabul
  • زلنسکی: اوکراین چاره‌ ای جز مذاکره با روسیه ندارد
    زلنسکی: اوکراین چاره‌ ای جز مذاکره با روسیه ندارد

رئیس‌ جمهوری اوکراین طی مصاحبه‌ ای تأکید کرد که این کشور چاره‌ای جز مذاکره با روسیه ندارد.

به گزارش رادیو دری، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه با وب‌ سایت روزنامه آلمانی بیلد گفت که این کشور همچنان بر روی مذاکره با روسیه حساب می‌کند و امروز اوکراین چاره‌ای جز نشستن در میز مذاکرات ندارد.

زلنسکی پیش از این گفته بود، تنها راه حل برای پایان جنگ در اوکراین مذاکره است اما مذاکرات با روسیه به کندی پیش می‌ رود.

این در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه هفته گذشته ضمن متهم کردن اوکراین به تعلل و تضعیف مذاکرات بین مسکو و کی یف اعلام کرد، اوکراینی‌ها روز چهارشنبه هفته گذشته پیش‌نویس یک توافقنامه جدید را به روسیه ارائه کرده‌اند که با پیش‌نویسی که در استانبول پیشنهاد داده بودند، متفاوت است.

لاوروف افزود، پیشنهاد اوکراین، بحث درباره کریمه و دونباس در نشست بین ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی رؤسای جمهوری روسیه و اوکراین است که از نظر مسکو این پیشنهاد غیرقابل قبول است.

پیش از این روسیه بارها اعلام کرده است که اوکراین باید استقلال شبه جزیره کریمه و دو جمهوری مردمی دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسد و درخواست روسیه برای عاری شدن از سلاح هسته‌ای را بپذیرد.

روسیه در تاریخ 24 فوریه /5 حوت 1400 در پی اقدامات تحریک‌ آمیز ناتو در مرز روسیه، عملیات نظامی در اوکراین را آغاز کرد و کشورهای غربی به ویژه آمریکا نه تنها اقدامی برای کاهش تنش‌ ها و توقف درگیری‌ ها در اوکراین انجام ندادند بلکه با ارسال تجهیزات و سلاح و اعمال فشار به روسیه، بیشتر به این ناآرامی‌ها دامن زده‌ اند.

روسیه: تعطیلی سفارت‌های اروپایی در برنامه کاری دولت نیست

کلیدواژه