حمل 21, 1401 08:05 Asia/Kabul
  • افزایش شمار آوارگان جنگ اوکراین
    افزایش شمار آوارگان جنگ اوکراین

سازمان ملل متحد اعلام کرد، تعداد آوارگان اوکراینی که این کشور را ترک کرده اند به چهار میلیون و ۴۴۴ هزار و ۶۶۳ نفر رسیده است.

روسیه از دسامبر سال گذشته با هشدار درباره توسعه طلبی ناتو درشرق اروپا، پیشنهادهای ضمانت امنیتی را به آمریکا و ناتو ارائه کرد اما این پیشنهادها رد شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، بیست و چهارم فوریه/5حوت با انتقاد از بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو و در پاسخ به درخواست جمهوری های دونتسک و لوهانسک فرمان حمله به اوکراین را صادر کرد.

به گزارش رادیو دری، سازمان ملل متحد روز شنبه با انتشار گزارشی خاطرنشان کرد، در مقایسه با روز گذشته  شمار آوارگان اوکراینی ۵۹ هزار و ۳۷۴ نفر افزایش یافته است.
 این آمار در حالی است که اروپا پس از جنگ جهانی دوم شاهد چنین سیلی از پناهجویان نبوده است.

۹۰ درصد از کسانی که از اوکراین فرار کرده اند، زن و کودک هستند، زیرا مقامات اوکراینی اجازه خروج مردان بالای ۱۸ سال را نمی دهند.

حدود ۲۱۰ هزار شهروند خارجی نیز از اوکراین  گریخته اند و این گروه گاهی اوقات برای بازگشت به کشورهای خود با مشکلاتی مواجه شده اند.

سازمان ملل تخمین می زند که ۷.۱ میلیون نفر در داخل اوکراین آواره شده اند.

بیش از ۱۱ میلیون نفر یا بیش از یک چهارم جمعیت اوکراین مجبور به ترک خانه های خود، خروج از مرز و ورود به  کشورهای همسایه یا پناه بردن به مناطق دیگر در اوکراین شده اند.

افزایش شمار پناهجویان جنگ اوکراین به سه میلیون نفر

کلیدواژه