حمل 22, 1401 13:07 Asia/Kabul

هزاران نفر از حامیان حزب تحریک انصاف در شهرهای مختلف پاکستان برای ابراز همبستگی با «عمران‌خان» و محکومیت توطئه خارجی برای تغییر حکومت در این کشور در شهرهای مختلف پاکستان دست به تظاهرات زدند.

به گزارش رادیو دری، هواداران حزب تحریک انصاف و عمران‌خان یکشنبه شب در اسلام‌آباد، کراچی، پیشاور، لاهور و دیگر شهرهای کوچک و بزرگ این کشور به دخالت آمریکا برای تغییرحکومت در پاکستان اعتراض کردند.

انبوهی از حامیان عمران‌خان و مخالفان دخالت آمریکا در مراکز اصلی شهرهای بزرگ پاکستان به ویژه در لاهور، اسلام‌آباد و کراچی شعارهای ضدآمریکایی سردادند و خواستار برچیده شدن عاملان وابسته به آمریکا از صحنه سیاست پاکستان شدند.

خیابان‌های اصلی این شهرها به دلیل تجمع معترضان مسدود شده و شعار "مرگ بر آمریکا" در برخی از این مناطق طنین انداز شد.

عمران‌خان یک روز قبل از برگزاری جلسه رسمی مجلس پاکستان برای رای گیری درخصوص طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر، از هوادارانش خواست به خیابان‌ها بریزند و با برگزاری تظاهرات گسترده و البته "مسالمت آمیز" توطئه خارجی برای تغییر حکومت در پاکستان و همدستی اپوزیسیون با عناصر خارجی را محکوم کنند.

قرار است امروز دوشنبه انتخاب نخست وزیر جدید پاکستان با حضور ۲ کاندید اصلی از جناح حاکم و اپوزیسیون شامل "شهباز شریف" و "شاه محمودقریشی" برگزار شود.

نامزدی «شهباز شریف» و «شاه محمود قریشی» برای نخست‌وزیری پاکستان

عمران خان برکنار شد

 

کلیدواژه