روسیه سامانه دفاعی اس-500 را به مرحله تولید انبوه رساند
(last modified Tue, 26 Apr 2022 03:50:35 GMT )
ثور 06, 1401 08:20 Asia/Kabul
  • روسیه سامانه دفاعی اس-500 را به مرحله تولید انبوه رساند
    روسیه سامانه دفاعی اس-500 را به مرحله تولید انبوه رساند

رئیس شرکت فناوری دفاع روسیه «آلماز-آنتی» گفت: جدیدترین سامانه دفاع موشکی ضد هوایی اس-500 (پرومته) روسیه در زمان حاضر به تولید انبوه رسیده است.

کشورهای غربی که چندین سال است به تقویت توان تسلیحاتی اوکراین پرداخته اند حال به بهانه جنگ اوکراین تجهیزات نظامی بروزتری را آشکارا برای تشدید و تمدید درگیری ها به این کشور گسیل می کنند، روسیه نیز در جهت توازن نظامی خویش، تولید و آزمایش سلاح های پیشرفته خود را تسریع داده و اخیرا از استقرار و بکارگیری موشک های قاره پیمای سارمات خبر داد.

به گزارش رادیو دری، "یان نوویکوف" شامگاه دوشنبه افزود: هم اینک تولید انبوه سامانه اس-500 بر اساس آخرین دستاوردهای علم و فناوری داخلی راه اندازی شده و توانایی‌های رزمی این سیستم به طور قابل توجهی از قابلیت‌های سامانه‌های موشکی ضد هوایی که قبلاً ایجاد شده بود، پیشی گرفته است.

به گفته رئیس شرکت فناوری دفاع روسیه آلماز-آنتی، سامانه موشکی اس-500 قادر است به پایه سیستم دفاع هوافضای روسیه تبدیل شود و سربازان آن را در چارچوب زمانی تعیین شده توسط دستور دفاع دولتی دریافت خواهند کرد.
به گفته یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه، نیروهای مسلح دریافت نخستین محموله های اس-500 خود را آغاز کرده‌اند.

اس-500 پرومته یک سامانه موشکی زمین به هوای با برد 600 کیلومتر (370 مایل) است. این سامانه با افزایش توان دفاعی ضد موشکی برای رهگیری و انهدام موشک های بالستیک قاره پیما، موشک های کروز مافوق صوت و هواپیماهای رادارگریز طراحی شده است.

سامانه موشکی اس-500 قبلا توسعه یافته شده بود و نخستین بار در جولای 2021 با موفقیت آزمایش شد.

آزمایش موفق سامانه دفاع موشکی اس-500 در رزمایش ارتش روسیه

کلیدواژه