ثور 17, 1401 08:07 Asia/Kabul
  • روسیه مستندات جنایات نیروهای اوکراین را به سازمان ملل ارائه کرد
    روسیه مستندات جنایات نیروهای اوکراین را به سازمان ملل ارائه کرد

سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز جمعه در نشست غیر رسمی شورای امنیت، مستندات و شواهدی از جنایات ارتش اوکراین به سازمان ملل ارائه کرد.

به گزارش رادیو دری؛ واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل به اعضای شورای امنیت در مورد استقرار تجهیزات سنگین  نیروهای مسلح اوکراین در مناطق مسکونی و استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی  که ناقض قوانین بشردوستانه بین المللی است توضیح داد.

این دیپلمات ارشد روسیه گفت: مسکو شواهدی دارد که نشان می دهد ارتش و واحدهای شبه نظامی اوکراین  به طور نظام مند این اصول را نقض می کنند.

وی افزود: بسیاری از شاهدان عینی شهادت می دهند که ارتش اوکراین، غیرنظامیان را به گروگان می گیرد و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

دیپلمات های روسیه در این نشست شورای امنیت، نمودار و تصاویری ارائه کردند که نشان می دهد تانک‌های ارتش اوکراین در طبقات اول ساختمان ها، غیرنظامیان در طبقات میانی، تک تیراندازها و سربازان با سلاح‌های سنگین در طبقات بالا و پشت بام مستقر می شوند.

دیپلمات های روسیه  فیلمی از مصاحبه با غیرنظامیان را نشان دادند که چگونگی فرار آنها از منطقه جنگی را روایت می کرد.

 به گفته غیرنظامیان، ارتش اوکراین به سمت خودروهای افرادی که در امتداد کریدروهای بشردوستانه سعی در خروج از مناطق نظامی  داشتند، شلیک کرده اند.

 یکی از افراد محلی در مصاحبه های پخش شده در این ویدئو بمباران و انفجار تئاتر ماریوپل از سوی روسیه را به شدت رد کرد.

جنگ در اوکراین وارد هفتاد و سومین روز خود شده است و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

برآورد زلنسکی از هزینه بازسازی اوکراین

سازمان ملل: بیش از 3 هزار غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند

کلیدواژه