جوزا 17, 1401 07:52 Asia/Kabul
  • جانسون نخست‌وزیر انگلیس باقی ماند
    جانسون نخست‌وزیر انگلیس باقی ماند

نمایندگان پارلمان انگلیس بار دیگر به بوریس جانسون برای تصدی پست نخست وزیری این کشور رأی اعتماد دادند.

جانسون به دنبال افشای مهمانی‌هایی که هم‌زمان با محدودیت‌های کرونایی در محل دفترش برگزار شده بود، با انتقادات زیادی روبه‌رو شد. جانسون این مهمانی‌ها را در حالی برگزار کرد که شهروندان انگلیس به خاطر این محدودیت‌های قانونی از دیدار با دوستان و بستگان خود محروم شده بودند.

به گزارش رادیو دری، کمیته اعضای حزب محافظه‌کار در پارلمان انگلیس موسوم به کمیته ۱۹۲۲، بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که رأی عدم اعتماد به «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور با ۲۱۱ رأی مخالف و ۱۴۸ رأی موافق، شکست خورده است.

نمایندگان پارلمان انگلیس به عدم اعتماد به بورس جانسون نخست وزیر این کشور در رابطه با موضوع «مهمانی گیت» رأی نداده‌اند.

"بوریس جانسون" در سخنانی پس از کسب رأی اعتماد دوباره حزب محافظه کار در پارلمان این کشور گفت: باید اختلافات را کنار بگذاریم و رأی اعتماد دوباره فرصت ادامه روند تقویت اقتصاد را برای ما فراهم می کند و به علت تورم با شرایط دشواری مواجه هستیم و ما از طریق مهار هزینه های ناشی از افزایش سطح مخارج زندگی بر رفع نیازهای مردم تمرکز می کنیم.

دوشنبه شب به پیشنهاد گروهی از نمایندگان حزب محافظه‌کار انگلیس، عدم اعتماد به بوریس جانسون که رهبری محافظه‌کاران را نیز برعهده دارد، در پارلمان این کشور به رأی گذاشته شد.

نخست وزیر انگلیس پیشتر پس از رسوایی «پارتی گیت»در سال ۲۰۲۰، استعفایش را «غیرمسئولانه» خواند و گفت این کشور در حال حاضر با چالش‌های بزرگی مانند هزینه زندگی و جنگ اوکراین مواجه است.

جانسون مجبور به عذرخواهی شد

کلیدواژه