شورای امنیت سازمان ملل خواستار تشکیل سریع دولت در لبنان شد
(last modified 1401-04-17T04:46:18+00:00 )
سرطان 17, 1401 09:16 Asia/Kabul
  • شورای امنیت سازمان ملل خواستار تشکیل سریع دولت در لبنان شد
    شورای امنیت سازمان ملل خواستار تشکیل سریع دولت در لبنان شد

شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی خواستار تشکیل سریع دولت در لبنان شد.

به گزارش رادیو دری، شورای امنیت در بیانیه ای اعلام کرد: بیش از یک ماه از انتخابات پارلمانی در لبنان می گذرد و  اعضای شورای امنیت خواستار تسریع در تشکیل دولت برای اجرای اصلاحات لازم در این کشور هستند.

اعضای شورای امنیت اظهار داشتند: با توجه به بحران های فزاینده در لبنان، این مسئولیت و وظیفه همه بازیگران سیاسی در این کشور است که به منافع ملی اولویت داده و برای مقابله با چالش های پیش روی مردم لبنان با یکدیگر همکاری کنند.

اعضای شورای امنیت همچنین نیاز به اجرای فوری اصلاحات ملموس را یادآور شدند به گونه ای که این اصلاحات  امکان امضای سریع توافق با صندوق بین المللی پول به منظور پاسخگویی به خواسته های مردم لبنان را فراهم می کند.

 آنها بر نقش نهادهای لبنانی، از جمله پارلمان و دولت جدید این کشور، در اجرای اصلاحات لازم برای مقابله با بحران بی سابقه، ریشه کن کردن فساد و تشکیل دولتی پاسخگوتر تاکید کردند.

پس از مکلف شدن "نجیب میقاتی" برای تشکیل دولت جدید لبنان و تکمیل رایزنی ها با نمایندگان پارلمان این کشور، وی فعالیت خود را در این زمینه و پیش از پایان دوره ریاست جمهوری میشل عون (در اکتبر آینده) آغاز کرده است.

نتیجه رایزنی‌ها و مواضع جناح‌های پارلمان لبنان و مواضع آنها در قبال رایزنی‌ها نشان می دهد که جنبش های امل و حزب الله و جریان المرده و نمایندگان مستقل سنی، در یک سو برای مشارکت در تشکیل دولت لبنان اعلام آمادگی کرده اند و در مقابل جریان دمکراتیک لبنان، فالانژها و نیروهای جامعه مدنی همچنان به دلایل مختلف از مشارکت در تشکیل دولت این کشور خودداری می کنند.

حزب‌الله: در روند تشکیل دولت لبنان تسریع شود

کلیدواژه