سنبله 13, 1401 15:19 Asia/Kabul
  • روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای برای مقابله با تهدید احتمالی آمادگی دارد
    روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای برای مقابله با تهدید احتمالی آمادگی دارد

معاون وزیر امور خارجه روسیه از احتمال استفاده این کشور از سلاح هسته ای در صورت به خطر افتادن موجودیت روسیه خبر داد.

به گزارش رادیو دری، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، این کشور بر اساس دکترین نظامی خود، در صورتی که با تهدیدی موجودیتی مواجه شود، برای استفاده از سلاح هسته‌ ای آماده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت، میزان مداخله آمریکا در جنگ آمریکا با حمایت مالی و مسلح کردن نظامیان اوکراینی دائما درحال افزایش است که این یک رویکرد خطرناک است و روسیه بار‌ها به آمریکا درباره پیامد‌های آن هشدار داده است.

سرگئی ریابکوف افزود، آمریکا تمام تلاش خود را برای فشار بر روسیه از همه راه‌ ها و به بهانه جنگ در اوکراین به کار می‌ گیرد اما این مسئله این کشور را نمی‌ هراساند و موجب نمی‌ شود توازن خود را از دست بدهد.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین تاکنون، کشورهای غربی بویژه آمریکا با تشدید فشار تحریم‌ ها علیه فدراسیون روسیه و عرضه انواع سلاح‌ های سبک و سنگین، مهمات و سوخت به اوکراین، نه تنها گامی در جهت پایان دادن به جنگ این کشور برنداشتند بلکه بیش از پیش به آتش درگیری ها در اوکراین دامن زده‌ اند.

روسیه بارها گفته است که ارسال تسلیحات غربی به اوکراین تنها باعث طولانی شدن مناقشه در این کشور می‌ شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد. 

کلیدواژه