سنبله 30, 1401 13:58 Asia/Kabul
  • روسیه 300 هزار نیروی جدید را به جنگ در اوکراین فراخواند
    روسیه 300 هزار نیروی جدید را به جنگ در اوکراین فراخواند

وزیر دفاع روسیه با اشاره به فرمان جدید پوتین درباره عملیات در اوکراین گفت: 300 هزار نیروی ذخیره فراخوانده می‌شوند که تقریباً یک درصد منابع موجود است.

به گزارش رادیو دری، «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه گفت: غرب حجم عظیمی از سلاح برای اوکراین تامین می‌کند وما نه با اوکراین، بلکه با تمام غرب در جنگ هستیم.

شایگو افزود: 70 ماهواره نظامی و بیش از 200 ماهواره غیرنظامی و کل اتحاد ناتو در مسیر منافع کی‌یف عمل می‌کنند و اوکراین به شکلی فزاینده از سلاح‌های غربی برای حمله به غیرنظامیان بهره می گیرد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی، تشدید فشارهای اقتصادی بر مسکو و حمایت‌های همه‌جانبه سیاسی، مالی و تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

روسیه از 24 فوریه 2022 بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرد و گفت که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

روسیه: ارسال سلاح به اوکراین پذیرفتنی نیست

روسیه ادعای اوکراین را درباره کشف صدها جسد تکذیب کرد

کلیدواژه