میزان 14, 1401 10:02 Asia/Kabul
  • ترامپ: آمریکا به مضحکه جهان تبدیل شده است
    ترامپ: آمریکا به مضحکه جهان تبدیل شده است

رئیس جمهور پیشین آمریکا با ابراز تاسف درباره «اقدامات ناسالم» دولت کنونی این کشور گفت: مقامات کاخ سفید باید به دلیل «گدایی‌کردن» نفت از برخی کشورها از مردم عذرخواهی کنند.

به گزارش رادیو دری، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا شامگاه چهارشنبه در جمع جمهوری‌خواهان حامی خود در میامی اظهار کرد: «جهان به ما می‌خندد و با تمسخر به ما نگاه می‌کند».

ترامپ با بیان اینکه آمریکا هم‌اکنون گرفتار مشکل شده است، توضیح داد: «جهان به ایالات متحده برای حفظ رویای آمریکایی نیاز دارد، چیزی که اکنون توسط دولت فعلی به رهبری جو بایدن در حال نابودی است».

رئیس جمهور پیشین آمریکا با تاکید بر لزوم عذرخواهی دولت بایدن از مردم آمریکا از رئیس جمهور کنونی این کشور به دلیل «گدایی‌کردن» نفت و «التماس»‌ برای افزایش تولید آن شدیداً انتقاد کرد.

ترامپ گفت: «کاری که آنها [دولت جو بایدن] انجام می‌دهند دیوانگی است. ما به ونزوئلا التماس می‌کنیم، از عربستان سعودی گدایی می‌کنیم؛ به همه برای نفت التماس می‌کنیم در حالی که بیشتر از دیگران زیر پای خود نفت داریم».

در همین حال، وال استریت ژورنال هم‌زمان با روند افزایش بهای انرژی و در پی تصمیم اوپک پلاس برای کاهش چشمگیر تولید نفت در آستانه فصل سرما، به نقل از افراد آگاه نوشت، آمریکا قصد دارد با تعلیق برخی تحریم‌های نفتی ونزوئلا به شرکت شورون امکان دهد تولید نفت خام را در این کشور آمریکای لاتین از سرگیرد.

ترامپ مضحکه ای در تاریخ دیپلماسی آمریکا

کلیدواژه