پوتین: حذف روسیه از عرصه بین‌المللی غیرممکن است
(last modified 1401-08-10T09:13:34+00:00 )
عقرب 10, 1401 13:43 Asia/Kabul
  • پوتین: حذف روسیه از عرصه بین‌المللی غیرممکن است
    پوتین: حذف روسیه از عرصه بین‌المللی غیرممکن است

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد، اتحادیه اروپا سعی دارد روسیه را از قالب‌های مختلف بین‌المللی حذف کند، ولی این کار کاملاً غیرممکن است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا از زمان آغاز بحران اوکراین، همراستا با مواضع ضد روسی آمریکا عمل کرده و ضمن اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه، به کمک‌های نظامی، تسلیحاتی و اقتصادی همه جانبه از اوکراین روی آورده است.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری تاس، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه شامگاه دوشنبه، در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان مذاکرات سه جانبه با حضور سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان در سوچی گفت: اعضای اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند روسیه را از تمامی فرمت‌های بین المللی کنار بگذارند و این موضع  غیرمنطقی و غیر واقع بینانه است.

پوتین افزود: شرکای اروپایی سیاست خود را به گونه‌ای دنبال می کنند که روسیه را از قالب‌های مختلف از جمله، موارد مربوط به حل و فصل وضعیت قره باغ کوهستانی حذف کنند، ولی در برخی شرایط، از جمله موضوع قره باغ، این کار کاملاً غیرممکن است.

بنا بر اظهارات پوتین، روسیه همیشه از هر تلاشی که در جهت کاهش رویارویی و حل و فصل مناقشات باشد استقبال کرده و خواهد کرد.

رئیس جمهوری روسیه درباره مذاکره با اوکراین گفت: موضع گیری روسیه درخصوص مذاکره با اوکراین بدون تردید و تغییرناپذیر است و این مقامات کی‌یف هستند که حاضر به گفتگو نیستند.

مسکو تاکنون بارها اعلام کرده است که با مذاکره با کی یف مخالفتی ندارد اما تاخیر در این امر توسط کی‌یف، روند دستیابی به توافق را پیچیده و دشوارخواهد کرد.

پیوستن 6کشور به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

کلیدواژه