ادامه تظاهرات ضد آمریکایی مردم کره جنوبی
(last modified 1395-04-24T11:55:38+00:00 )
سرطان 24, 1395 16:25 Asia/Kabul
  • ادامه تظاهرات ضد آمریکایی مردم کره جنوبی

به گزارش راشا تودی ، هزاران نفر از مردم کره جنوبی ، پنجشنبه 14 جولای ، در اعتراض به استقرار سامانه دفاع ضد موشکی "تاد "آمریکا ، در برابر ساختمان وزارت دفاع در سئول تظاهرات کردند.

به گزارش راشا تودی ، هزاران نفر از مردم کره جنوبی ، پنجشنبه 14 جولای ، در اعتراض به استقرار سامانه دفاع ضد موشکی "تاد "آمریکا ، در برابر ساختمان وزارت دفاع در سئول تظاهرات کردند.

پیشتر نیز ،معترضان به سیاست های دولت سئول ، به همین مساله اعتراض کرده و به سئول در باره عواقب چنین اقدامی هشدار داده بودند .

تظاهرات 14 جولای مردم کره جنوبی در اعتراض به توافقنامه استقرار سامانه موشک تاد اما گسترده تر و حاوی پیامی تند به دولتمردان سئول بوده است .

تظاهر کنندگان کره ای می گویند ، تصمیم دولت سئول مبنی بر، دادن اجازه به آمریکا برای استقرار این سامانه موشکی فقط به افزایش تنش ها در کشور و منطقه منجر می شود .

این سامانه موشکی قرار است در بخش سیونگجو SEONGJUمستقر شود که از دید برخی مردم ، منطقه ای استراتژیک محسوب می شود .

در کنار مردم معترض کره جنوبی ، چین ، روسیه و کره شمالی قرار دارند که اقدام دولت سئول را هموار کردن راه برای حضور گسترده تر آمریکا در آسیا تلقی می کنند .

از نگاه پکن و مسکو ، امریکا در پی باز یابی و تقویت هر چه بیشتر روابط خود با کشورهای شرق ، شرق دور و جنوب شرق آسیا است و این ، تاکیدی مجدد بر حفظ سیاست آسیایی آمریکا در این قاره است.

این در حالی است که استقرار سامانه موشکی تاد آمریکا در خاک کره جنوبی ، از نگاه واشنگتن صرفا دفاعی و برای مهار تهدیدها ی ناشی از تسلیحات هسته ای و موشک های بایستیک کره شمالی است که بزعم آمریکا هر روز پیونگ یانگ بر دامنه فعالیت های خود در این زمینه افزایش می دهد .

شاید بتوان گفت،برای کره شمالی دستیابی به برتری نظامی غیر ممکن خواهد بود اما،آمریکا با در پیش گرفتن راهبردهای دفاعی ،امنیتی و نظامی، بنوعی در پی القای این موضوع است که جنگ درواقع ادامه دیپلماسی است.

در حالیکه بسیاری از اندیشمندان سیاسی می گویند ،این تئوری دیگر معتبر نیست و موضوعیت خود را از دست داده است و لازم نیست آمریکا آدرس غلط به افکار عمومی جهان بدهد .

درهمین حال،برخی کشور هانگران تداوم مسابقه تسلیحاتی هستند که عامل آن را سیاستهای نظامی گرایانه آمریکا در گستره آسیا می دانند . مضافا اینکه ، تداوم مسابقه تسلیحاتی احتمالا به بر خوردهای نظامی منجر می شود .

دقیقا به همین دلیل ،چین بارها از خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره دفاع کرد ودر همان حال ،برای آنکه ابتکار عمل را ازدست آمریکا و متحدانش بگیرد ، گفت و گوهای مستمر را کم هزینه ترین راه برای خارج شدن منطقه از بحران می داند .

از نگاه چین ،ثبات استراتژیک لازمه وصول به مرحله عاری سازی این بخش از آسیا از سلاح های هسته ای است . ضمن آنکه حفظ امنیت ملی یک کشور فقط با تکیه بر توان نظامی و تکنولوژیک ممکن نیست چرا که راه های دیپلماتیک در این خصوص اهمیت فزاینده ای خواهند داشت .

به هر حال ، تظاهرات ضد امریکایی مردم کره جنوبی و همچنین مردم ژاپن در این سالها ، نشان می دهد که علاوه بر دولتها بسیاری از ملت های آسیایی نیز از سیاست مداخله جویانه آمریکا که به نادیده گرفته شدن حاکمیت و غرور ملی آنها ختم می شود، ناراضی هستد.

کلیدواژه