تلاش استکبار برای گسترش تکفیر در جهان اسلام
(last modified Wed, 18 Jan 2023 06:50:35 GMT )
جدی 28, 1401 11:20 Asia/Kabul
  • تلاش استکبار برای گسترش تکفیر در جهان اسلام
    تلاش استکبار برای گسترش تکفیر در جهان اسلام

جمعی از علمای اهل سنت بنگلادش در سفر به ایران با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش رادیو دری، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار علمای اهل سنت بنگلادش گفت، امروز استکبار به دنبال این است که سعی کند مشکلات مسلمانان را به سمت اختلافات قومی پیش ببرد و تکفیر را در جهان اسلام گسترش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان اینکه غرب و استعمار همواره به فکر خودشان هستند و دیگر کشورها برایشان اهمیتی ندارد افزود، به زنان مسلمان در فرانسه اجازه رعایت حجاب را نمی‌دهند و محجبه ها را اخراج می‌کنند، بنابراین آنها با  اسلام مخالف و به دنبال کسب منافع و ثروت بیشتر خود هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه بیش از 1 میلیارد مسلمان در جهان وجود دارند که اگر با یکدیگر متحد باشند استکبار نمی‌تواند سیاست های خود را به جهان اسلام تحمیل کند اظهار کرد، اگر اتحاد وجود نداشته باشد شبه قاره هند به سه بخش تقسیم می‌گردد، ایران به 7 بخش و پاکستان به بخش های مختلف تقسیم می‌شوند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال ترویج شیعه هراسی و ایران هراسی است، گفت، همه اینها به دلیل مقابله جمهوری اسلامی ایران با آمریکا است؛ تاریخ نشان می‌دهد که ایران همواره در کنار اهل سنت بوده، همانطور که بزرگترین مسجد زاهدان به اسم مسجد مکی متعلق به اهل سنت است.

لطف الله رحمان مجری رادیو و تلویزیون بنگلادش هم در این دیدار اظهار کرد، سفر به ایران سبب شد نگاه علمای اهل سنت بنگلادش به ایران تغییر کند و آنها متوجه شوند همه آن حرفهایی که غربی ها در خصوص ایران گفته اند دروغی بیش نبوده است.

مولانا عبدالاخر مدیر جامعه دینی ماتیجی داکا نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با سرودن اشعاری از سعدی ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی ایران ارتباط خود را با علمای بنگلادشی تقویت کند.

مفتی اظهار الحق مدیر مدرسه اسلامیه داکا هم در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری گفت، زمانیکه انقلاب اسلامی ایران پیروز شد ما در بنگلادش همانند دیگر کشورهای اسلامی بسیار از این پیروزی خرسند شدیم.

مولوی محمد شیخ اسماعیل نیا رئیس انجمن مدارس دینی نیز در این دیدار تصریح کرد، 637 سال است که زبان فارسی در کشور بنگلادش قدمت دارد و هنوز هم افرادی در جامعه ما هستند که به این زبان می‌نویسند و یا صحبت می‌کنند.

 

کلیدواژه