هریس برای جانشینی بایدن اعلام آمادگی کرد
(last modified Thu, 07 Sep 2023 07:25:03 GMT )
سنبله 16, 1402 11:55 Asia/Kabul
  • هریس برای جانشینی بایدن اعلام آمادگی کرد
    هریس برای جانشینی بایدن اعلام آمادگی کرد

معاون جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت: به عنوان معاون رئیس جمهور، آماده‌ام در صورت نیاز بار مسئولیت ریاست جمهوری آمریکا را برعهده بگیرم.

به گزارش رادیو دری، براساس قوانین ایالات متحده، فقط در صورت احتمال بروز اتفاقی که موجب شود بایدن از عهده ایفای وظایف ریاست جمهوری آمریکا برنیاید، همیشه گزینه معاون رئیس جمهور وجود دارد و به تازگی از کامالا هریس در مورد این احتمال سؤال شد و او توضیح واضحی در مورد آمادگی خود ارائه کرد.

هریس در پاسخ به این سوال که اگربرای بایدن اتفاقی بیفتد، آیا جانشین او خواهد شد، پاسخ داد: برای بایدن مشکلی پیش نخواهد آمد اما باید این واقعیت را در نظر داشته باشیم که هر شخصی که معاون یک رئیس جمهور می‌شود، باید از این امر مطلع باشد که وقتی سوگند یاد می‌کند، به روشنی در مورد بار مسئولیتی که ممکن است به عنوان رئیس جمهور بر دوش وی گذاشته می‌شود، آگاه باشد و این موضوع در مورد من هم صدق می‌کند.

هریس افزود: من به عنوان معاون رئیس جمهور آماده‌ام در صورت نیاز، بار مسئولیت ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده بگیرم.

طبق نتایج آخرین نظرسنجی انجام گرفته توسط نشریه وال استریت ژورنال، ۷۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند بایدن برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری بیش از حد پیر است.

جو بایدن ۸۰ ساله که پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا محسوب می‌شود، در صورتی که بتواند به کاخ سفید بازگردد دوره دوم ریاست جمهوری‌اش در سال ۲۰۲۹ به پایان می‌رسد و تا آن هنگام ۸۶ ساله خواهد شد.

موضعگیری مشترک "کاملا هریس" و "جو بایدن" علیه ترامپ

کلیدواژه