میزان 05, 1402 08:44 Asia/Kabul
  • ایران راه حل بن‌ بست‌ های ترانزیتی در منطقه
    ایران راه حل بن‌ بست‌ های ترانزیتی در منطقه

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد : ایران راه حل بن‌ بست‌ های ترانزیتی در منطقه است.

کریدور یا راه‌ گذار بین‌المللی شمال-جنوب، نام پروژه بزرگ حمل و نقل است که در پی توافق سه کشور هند، ایران و روسیه در سال  2000 ، آغاز شد. 

کشورهای جمهوری آذربایجان، بلاروس، بلغارستان، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، عمان، تاجیکستان، ترکیه و اوکراین نیز بعدا به این توافقنامه کریدور بین المللی شمال - جنوب پیوستند.

کریدور شمال- جنوب به عنوان یک پل ارتباطی مهم بین کشورهای اروپایی، اسکاندیناوی و روسیه با مناطق خلیج فارس، اقیانوس هند و جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شود.

به گزارش رادیو دری، "مهرداد بذرپاش "  وزیر راه و شهرسازی،  با بیان اینکه ایران راه حل بن بست‌های ترانزیتی در منطقه است، گفت: اتصال دریای شمال به جنوب یکی از اصلی‌ ترین برنامه‌ های دولت است که تا ۲ ماه دیگر با افتتاح ریل رشت - کاسپین محقق می‌شود.

به گزارش ایرنا، " بذرپاش "  روز  سه شنبه در مراسم روز جهانی دریانوردی افزود: با وجود همه ظلم‌ها و تحریم‌ها، دریانوردی در ایران رو به گسترش است و همواره به کنوانسیون‌های بین المللی نیز پایبند بودیم.

وزیر راه و شهرسازی، همچنین گفت :  ایران کشوری است که از شمال و جنوب به دریا وصل می‌شود.

بذرپاش افزود: یکی از اصلی ترین برنامه های وزارت راه و شهرسازی  اتصال دریای شمال و جنوب در ایران از طریق تکمیل کریدورهای شمال به جنوب است.

 

کلیدواژه