قوس 25, 1402 11:22 Asia/Kabul
  • سانسور مطالب مرتبط با فلسطین در رسانه های زیرمجموعه «متا»
    سانسور مطالب مرتبط با فلسطین در رسانه های زیرمجموعه «متا»

نماینده مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به رئیس شرکت «متا» از او خواست درباره دلیل سانسور مطالب کاربران در حمایت از فلسطین توضیح دهد.

به گزارش رادیو دری، الیزابت وارن در نامه‌ای به مارک زاکربرگ رئیس شرکت فناوری آمریکایی متا به بیانیه‌ بیش از ۹۰ سازمان‌ حامی حقوق بشر و حقوق مدنی و فهرستی از گزارش‌های رسانه‌‌ای درباره سیاست سانسور در متا در خصوص مطالب مرتبط با فلسطین  اشاره کرده است.  

صدها نفر از کاربران پیش از این گزارش داده‌اند که اینستاگرام مطالب مربوط به فلسطین را بدون ارائه هیچ توضیح یا دلیل حذف کرده و حساب‌های کاربری برخی از کاربران هم تعلیق شده است.

شرکت متا پیش از این وقوع چنین حوادثی را به نقص فنی مرتبط کرده بود، اما روزنامه گاردین در سال ۲۰۲۱ گزارش داد که بر اساس تحقیقات، اینستاگرام با سانسور مطالب کاربران در حمایت از فلسطین، حقوق انسانی مردم این منطقه را نقض کرده است.

شرکت متا برنامه های فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ را مدیریت می کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ میزانعملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند.

رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه را بمباران کرده که بر اثر این جنایت ضدانسانی تاکنون بیش از ۱۸ هزار شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و نزدیک به ۹۰ درصد از ساکنان غزه آواره شده‌اند.

وقتی اینستاگرام دسته خودش را نمی‌برد!

«اینستاگرام» هم شهید فخری‌زاده را ترور کرد+عکس

کلیدواژه