سرطان 17, 1403 19:36 Asia/Kabul
  • سفر «گراندی» به پاکستان در پی تشدید اخراج پناهجویان افغان
    سفر «گراندی» به پاکستان در پی تشدید اخراج پناهجویان افغان

کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در پی تشدید روند اخراج پناهجویان افغانستانی به پاکستان سفر کرد.

به گزارش رادیو دری، در حالی که روند اخراج پناهجویان افغانستانی از پاکستان بار دیگر تشدید شده است، فیلیپو گراندی کمیشنر/کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان برای گفت‌وگو با مقامات دولت اسلام‌آباد درباره مسائل مربوط به پناهجویان افغان به پاکستان رفته است.

قیصر آفریدی سخنگوی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در پاکستان، درباره این سفر گفت: گراندی سه روز در پاکستان حضور دارد و علاوه بر دیدار با مقامات دولتی، با نمایندگان پناهجویان افغان نیز گفت وگو خواهد کرد.

مقامات پاکستانی به رادیو «مشعل» گفته‌اند گراندی ابتدا به شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا که میزبان بیشترین پناهجویان افغان است می رود و سپس عازم اسلام‌آباد پایتخت پاکستان خواهد شد.

شمار دقیق پناهجویان افغان در پاکستان مشخص نیست اما براساس گزارش سازمان ملل متحد مجموع آنها بیش از سه میلیون نفر است که کمتر از یک میلیون نفر از آن‌ها کارت‌های ویژه مهاجرت دارند و 1.3 میلیون نیز ثبت نشده‌اند.

دولت پاکستان از یکشنبه 10 تیر/سرطان مرحله دوم اخراج پناهجویان افغان را آغاز کرده و در نظر دارد در این مرحله 800 هزار پناهجو را به افغانستان اخراج کند.

پاکستان پاییز سال گذشته روند اخراج پناهجویان فاقد مدارک اقامتی و مهاجرتی را آغاز و در آن مرحله 540 هزار نفر را اخراج کرد.

در مرحله جدید قرار است پناهجویان دارای کارت شهروندی افغانستان اخراج شوند و در مرحله سوم پناهجویانی اخراج خواهند شد که کارت مهاجرت سازمان ملل متحد را دارند.

ادامه اخراج مهاجران افغان از پاکستان: بیش از هزار نفر اخراج شدند

کلیدواژه