دی میستورا: دستور کار گفت و گوهای ژنو قطعنامه 2254 درباره سوریه است
(last modified Thu, 16 Feb 2017 05:30:00 GMT )
دلو 28, 1395 10:00 Asia/Kabul
  • دی میستورا: دستور کار گفت و گوهای ژنو قطعنامه 2254 درباره سوریه است

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد را دستور کار گفت و گوهای ژنو درباره حل بحران سوریه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با «آنجلینو آلفانو» وزیر امورخارجه ایتالیا در رُم پایتخت این کشور گفت: قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد  که سال 2015 با اکثریت قاطع آراء تصویب شد، دستور کار مذاکرات ژنو است. دی میستورا افزود: در قطعنامه 2254 بر سه نکته اساسی شکل تازه حکومت، قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات با نظارت سازمان ملل متحد تاکید شده و این دستور کار تغییر ناپذیر است.  

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با بیان اینکه گفت و گوهای ژنو درباره آینده سوریه است، گفت: در این مذاکرات درباره انتقال سیاسی قدرت نیز رایزنی خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، مذاکرات صلح سوریه  در شهر ژنو سوئیس از سرگرفته می‌شود.

دفتر «استفان دِی میستورا» نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در امور سوریه، در بیانیه‌ای اعلام کرد، نمایندگان دولت دمشق و گروه‌های مخالف قرار است برای "گفت و گوهای مقدماتی"  2 ماه حوت وارد ژنو شوند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله ترکیه برای سرنگون کردن دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه آغاز شده که موفق به این امر نشدند.

کلیدواژه