دلو 30, 1395 10:17 Asia/Kabul
  • هشدار وزیر دفاع آلمان درباره تکروی‌های آمریکا

وزیر دفاع آلمان درباره تکروی در عرصه سیاست خارجی به آمریکا هشدار داد و گفت ، باید مراقب بود که مبارزه با تروریسم به جبهه‌ای علیه اسلام و مسلمانان تبدیل نشود.

به گزارش نشریه "دی‌سایت" ،  "اورزولا فون در لاین"  Ursula von der Leyen,  وزیر دفاع آلمان روز جمعه در افتتاحیه کنفرانس امنیتی مونیخ آشکارا به دولت جدید آمریکا درباره تک‌روی‌ها در عرصه سیاست خارجی هشدار داد گفت، تقسیم بار بین شرکای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بیش از مسئله پول است. فون درلاین افزود، تقسیم مشترک بارها در ناتو به این مفهوم است که در هر زمان وقتی یکی از شرکا در حالت اضطراری بود ، در قبال وی احساس مسئولیت شود.

سیاست خارجی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از موضوعات اصلی کنفرانس امنیت مونیخ امسال است. آمریکا روز چهارشنبه شرکای خود در ناتو را تهدید کرد که اگر بودجه های دفاعی را افزایش ندهند، واشنگتن تعهدات خود در قبال این ائتلاف نظامی را کنار می‌گذارد.

وزیر دفاع آلمان همچنین از رویکرد حمایتی ترامپ در قبال مسئله شکنجه انتقاد کرده و بر اهمیت ارزش‌ها در ائتلاف نظامی ناتو تأکید کرد. فون درلاین در عین حال هشدار داد که درگیری‌ها و بحران‌ها در دنیا سرعت فوق العاده خطرناکی گرفته است.

وزیر دفاع آلمان همچنین در این باره هشدار داد که نباید مبارزه با تروریسم به‌ مفهوم مبارزه با اسلام و مسلمانان درک شود ، در غیر این صورت شکاف های عمیق‌تری ایجاد می‌شود که ترور از آن رشد می‌کند.

کنفرانس امنیتی مونیخ که از روز جمعه (دیروز) آغاز شد و تا روز یکشنبه (فردا) ادامه خواهد داشت. علاوه بر سیاست خارجی متناقض آمریکا ، مسئله تنش‌ها با روسیه ، جنگ در سوریه و اوکراین و آینده اتحادیه اروپا نیز از موضوعاتی است که در این کنفرانس امنیتی به آن پرداخته خواهد شد.

 

کلیدواژه