هشدار فرانسه به آمریکا
(last modified 1395-12-02T13:44:41+00:00 )
حوت 02, 1395 18:14 Asia/Kabul
  • هشدار فرانسه به آمریکا

وزیر امور خارجه فرانسه به آمریکا درباره تلاش برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان اروپائیان با هدف حکمرانی و فرمانروایی بهتر در جهان هشدار داد.

به گزارش خبرگزرای فارس،«ژان مارک آیرو» وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه در مصاحبه با هفته‌نامه فرانسوی «ژورنال دو دیمانش» اعلام کرد، «هرگونه تلاش آمریکا برای ایجاد اختلاف میان اروپائیان محکوم به شکست خواهد بود چرا که آنها امکان بهره‌وری از مزایایی که اتحادیه اروپا برای اعضایش قائل می‌شود را ندارند.»

آیرو درباره فقدان اتحاد اروپایی در قبال رویکرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «این رویکرد در حال تغییر است و این آگاهی تا حد زیادی نتیجه حملات مکرر دونالد ترامپ علیه اروپاست.

وزیر خارجه فرانسه با انتقاد از سیاست دولت آمریکا و توئیت‌های پی‌درپی ترامپ افزود، برخی رویکردها یا اظهارات این تفکر را ایجاد می‌کنند که آمریکا می‌خواهد اروپا را تضعیف کنند ولی مسائل و موضوعات پیچیده و مهم و بحران‌های بین‌المللی وجود دارند که با 140 حرف  نمی‌توان آنها را حل کرد.

در همین حال ، شماری از مقامات اتحادیه اروپا از سیاستهای ترامپ انتقاد کرده اند و به شدت نگران سیاستهای دولت جدید واشنگتن در قبال اتحادیه اروپا هستند.

 

 

کلیدواژه