حوت 28, 1395 18:44 Asia/Kabul
  •  ربوده شدن اطلاعات مهم ارتش آمریکا

مقامات امنیتی امریکا از ربوده شدن اطلاعات مهم و حساس ارتش این کشور خبر دادند.

به گزارش پرس تی وی، مقامات امنیتی امریکا، روز شنبه اعلام کردند، لپ‌ تاپ متعلق به سرویس مخفی این کشور که حامل اطلاعات حساسی بود، از خودروی یکی از مأموران اطلاعاتی در شهر نیویورک ربوده شده است.

سرویس مخفی امریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، تحقیقات برای یافتن این لپ‌ تاپ ادامه دارد و جزئیات بیشتری دربارۀ این حادثه منتشر نخواهد شد.

کتی میلهوان، سخنگوی سرویس مخفی امریکا که مسئولیت حفاظت از امنیت مقامات امریکایی و خارجی در این کشور را بر عهده دارد، گفت، لپ‌ تاپ‌ها شامل چندین لایۀ امنیتی از جمله  اطلاعات کدگذاری‌ شده است.

نیروهای سرویس سری امریکا، مسئولیت حفاظت از مقامات این کشور را برعهده دارند.

مقامات امنیتی امریکا به رسانه‌ها گفتند، این رایانه حاوی فایل‌های حساس از جمله نقشۀ طبقات و پروتکل تخلیۀ برج دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا در نیویورک وهمچنین اطلاعاتی دربارۀ بررسی استفادۀ هیلاری کلینتون، وزیر خارجۀ سابق  از ایمیل‌های شخصی بوده است.

مقامات آژانس سرویس سری امریکا که این لپ‌ تاپ از آنها  ربوده شده، به بازپرس‌ها گفته است اطلاعات رایانه‌ می‌تواند امنیت ملی این کشور را به خطر اندازد.

همچنین رمز عبور (پین‌کُدی)  که با آن امکان دسترسی به جزئیات حفاظت از ترامپ، هیلاری کلینتون، پاپ رهبرکاتولیک هایب جهان  و مجمع عمومی سازمان ملل می‌شد، نیز در این لپ‌تاپ بوده است.

 

کلیدواژه