حمل 23, 1396 08:33 Asia/Kabul
  • سفر اخیر داماد ترامپ به عراق و نجات سرکردگان داعش

پایگاه اینترنتی نشریه واتساپیک نوشت: داماد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اخیرا به عراق سفر کرد تا سرکردگان گرفتار شده گروه تروریستی داعش در موصل را نجات دهد.

به گزارش رادیودری به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه واتساپیک؛ «مایکل روبین» محقق و استاد دانشگاه «یو سی ال ای» در مصاحبه‌ای رادیویی گفت: «جَرِد کوشنِر» داماد یهودی ترامپ در جریان سفر به عراق سعی داشت تا «حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور را قانع کند تا گذرگاهی امن برای خروج تعداد زیادی از تروریست‌های گرفتار داعش در غرب موصل فراهم آورد.

«مایکل روبین» اظهار کرد: بر اساس اطلاعات منابع آگاه در وزارت دفاع آمریکا، کوشنر از حیدر العبادی خواست تا جلوی نیروهای حشد الشعبی (بسیج مردمی) را در جنگ با داعش در غرب موصل بگیرد.

نیروهای بسیج مردمی عراق در مبارزه با داعش در شهر موصل، مرکز استان نینوا، نقش موثری دارند و اکنون با تلاش این نیروها، عناصر داعش در غرب موصل در محاصره هستند. 

«جَرِد کوشنِر» داماد یهودی ترامپ اخیرا به عراق سفر کرد و با مسوولان عراقی در بغداد و سپس در اربیل با «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق دیدار و درباره مبارزه با تروریسم گفت وگو کرد.

 

کلیدواژه