هشدار نهاد بین المللی درباره وقوع فاجعه هسته ای
(last modified 1396-02-02T09:28:01+00:00 )
ثور 02, 1396 13:58 Asia/Kabul
  • هشدار نهاد بین المللی درباره وقوع فاجعه هسته ای

موسسه تحقیقات خلع سلاح سازمان ملل متحد هشدار داد تنش های جهانی ممکن است به فاجعه هسته ای منجر شود.

پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف چاپ لندن نوشت، گزارش جامع موسسه تحقیقات خلع سلاح سازمان ملل متحد (UNIDIR) تصویر ناگواری از آنچه در انتظار جهان است ارائه می دهد.

در این گزارش آمده است، استفاده نشدن سلاح هسته ای از زمان بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی به این معنا نیست که احتمال وقوع چنین اتفاقی ضعیف است.

براساس گزارش این موسسه بین المللی، در دوران جنگ سرد هرچند انفجار هسته ای رخ نداد اما گزارش هایی از کشورهای دارای سلاح هسته ای دریافت شد که نشان می داد انفجارهایی در نزدیکی این سلاح ها انجام شده و  آژیرهای خطر به صدا درآمده بود.

موسسه تحقیقات خلع سلاح سازمان ملل متحد هشدار داده که با افزایش خودکارشدن کنترل سامانه های هسته ای، خطرهای ناشی از انفجار این سلاح ها افزایش یافته است.

واشنگتن در راستای سیاست های جنگ طلبانه و مداخله جویانه خود، پس از تجاوز موشکی به سوریه و اعزام نیروی دریایی اش به سمت شبه جزیره کره، اخیرا برای نخستین بار قدرتمندترین بمب غیر اتمی جهان موسوم به "مادر تمام بمب ها " را در افغانستان آزمایش کرد.

"لئون پانتا" وزیر دفاع سابق امریکا نیز هشدار داده است، رویکرد "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری این کشور در خصوص کره شمالی ممکن است به جنگی بزرگ منجر شود.

کلیدواژه