انتقاد شدیدالحن اتحادیه اروپا از حمله عربستان به بیمارستان یمن
(last modified 1395-05-27T09:53:00+00:00 )
اسد 27, 1395 14:23 Asia/Kabul
  • انتقاد شدیدالحن اتحادیه اروپا از حمله عربستان به بیمارستان یمن

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با غیرقابل پذیرش دانستن حمله عربستان به بیمارستانی در یمن، بر راه حل سیاسی در یمن تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا، در بیانیه روز چهارشنبه «کریستوس استیلیانیدس» سخنگوی فدریکا موگرینی و کمیسر کمک های انسانی و مدیریت بحران اتحادیه اروپا آمده است، حملات هوایی به یک بیمارستان مشغول خدمت رسانی در «عبس» واقع در شمال غربی یمن و مدرسه ای در شمال یمن که کشته ها و مجروحان بسیاری برجا گذاشت، غیرقابل پذیرش است.

وی افزود: با خانواده های آنان و کسانی که از این حملات لطمه دیده اند ابراز همدردی می کند و این حوادث تازه ترین مورد از یک رشته حملات به تاسیسات درمانی و پرسنل پزشکی و مدارس در یمن است که باید در مورد آنها تحقیق و اقدامات مقتضی انجام شود. در این بیانیه آمده است: حملات علیه غیرنظامیان و مراکز خدماتی آشکارا مغایر با قوانین انسان دوستانه بین المللی است و اتحادیه اروپا انتظار دارد که تمام طرف های مناقشه یمن مسئولانه عمل کنند و از تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی و حقوق بشری تبعیت کرده و از هدف قرار دادن زیرساخت های غیرنظامی خودداری کنند. گروه پزشکان بدون مرز هم اعلام کرد که یکی از کارکنان خود را در جریان این حمله از دست داده است.

کلیدواژه