سرطان 24, 1396 17:40 Asia/Kabul
  •  ابراز نگرانی روسیه از امریکا در حمایت از گروه تروریستی داعش

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان ،  از حمایت گروه تروریستی داعش توسط بالگردهای ناشناس در این کشور ابراز نگرانی کرد .

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، «ضمیرکابلوف» نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور افغانستان امروز شنبه  گفت نمایندگان پارلمان  این کشور بالگردهای ناشناس حامی داعش در این کشور را متعلق به آمریکا می‌دانند و روسیه نسبت به این موضوع نگران است.

وی  با اشاره به اظهارات «ظاهرقدیر» نماینده ننگرهار درمجلس ملی  افغانستان  اعلام کرده بود: در جریان درگیری طالبان و داعش هواپیماهای آمریکایی با حمله به گروه طالبان ، اعضای گروه تروریستی  داعش را از محاصره این گروه نجات دادند.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز چند ماه قبل گفته بود بالگردها و هواپیماهای ناشناس در شرق و شمال افغانستان از گروه تروریستی داعش حمایت تسلیحاتی می‌کنند .

«رادمنش» معاون سخنگوی وزیر دفاع افغانستان قبل از این گزارش‌های رسانه‌های افغانستان از حمایت بالگردهای ناشناس از گروه داعش را در حد شایعه و به دور از واقعیت خوانده بود و از دولت روسیه خواسته بود تا شواهد و مدرک ارائه دهد.

با این حال آمریکا به حمایت از گروه تروریستی داعش در افغانستان و تلاش برای صدور آنها به کشورهای منطقه و بویژه روسیه متهم است.

 

کلیدواژه