اسد 07, 1396 18:04 Asia/Kabul
  • استعفای

کارشناسان و صاحبنظران سیاسی هند اعلام کردند، سلب صلاحیت و استعفای " محمد نواز شریف " از نخست وزیری بر روی مذاکرات پاکستان و هند تاثیر منفی می گذارد .

به گزارش روزشنبه ایرنا،"ساتیندر کی لمباح" نماینده ویژه نخست وزیر هند در امور پاکستان و افغانستان روز شنبه گفت: "محمد نواز شریف" در بین نخست وزیران پاکستان از سال 1947 تنها فردی است که بیشترین دیدار را با مقامات هند برای حل اختلافات داشته است .

نماینده ویژه نخست وزیر هند ا بیان اینکه با استعفای نواز شریف، هند یک فرد تاثیرگذار را در مذاکرات دو کشور از دست داد افزود: با این رویداد، روند بی ثباتی در گفتگوهای دو کشور افزایش خواهد یافت.

"تی سی ای راگاوان" سفیر پیشین  هند در پاکستان نیز در این باره گفت: برکناری "نواز شریف" ضربه ای به  روند دموکراسی در پاکستان محسوب می شود.

"اودی باسکار" مفسر امور راهبردی هند نیز در این باره گفت: آینده روابط هند و پاکستان به نحوه انتقال قدرت به نخست وزیربعدی پاکستان بستگی دارد.

دادگاه عالی پاکستان دیروز جمعه "محمد نواز شریف "نخست وزیراین کشور را در ماجرای فساد مالی "اسناد پاناما" مجرم شناخت و سلب صلاحیت کرد و به دنبال آن "نواز شریف " استعفاء داد .