کشف مواد شیمیایی ساخت ترکیه ، انگلیس و آمریکا در سوریه
(last modified Wed, 16 Aug 2017 11:24:50 GMT )
اسد 25, 1396 15:54 Asia/Kabul
  • کشف مواد شیمیایی ساخت ترکیه ، انگلیس و آمریکا در سوریه

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت : در آزادسازی برخی مناطق سوریه ، مواد شیمیایی ساخت ترکیه و مهمات حاوی مواد شیمیایی تولید انگلیس و آمریکا کشف و ضبط شده است .

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تلویزیونی « العالم » ، « فیصل مقداد » معاون وزیر امور خارجه سوریه افزود : آمریکا ، انگلیس و همپیمانان آنها قانون منع تسلیحات شیمیایی را نقض و گروه های تروریستی را به مواد سمی مجهز می کنند.

معاون وزیر خارجه سوریه همچنین از سفر تیم حقیقت‌ یاب درباره پرونده شیمیایی سوریه به دمشق در روزهای آینده خبر داد و گفت : دولت سوریه تحقیقاتی درباره حمله شیمیایی به منطقه خان‌ شیخون در استان ادلب (شمال غرب ) انجام داده است . مقداد تأکید کرد : تاکنون هیچ کدام از کشورهای غربی ، خواستار سفر هیئتی از  سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی به خان‌ شیخون نشده‌اند. معاون وزیر خارجه سوریه در عین حال افزود : دولت سوریه برای تیم حقیقت‌ یاب تمام امکانات لازم را فراهم می‌کند.

اوایل آوریل امسال ، گروه های مسلح و تروریستی از وقوع حمله شیمیایی در شهر «خان‌ شیخون» خبر دادند. پس از انتشار این گزارش، رسانه‌های غربی و عربی همسو با تروریست‌‌ها ، با راه انداختن هیاهوی تبلیغاتی،  تلاش کردند دولت سوریه را به دست داشتن در این حمله شیمیایی متهم کنند ، اتهامی که دولت سوریه به‌ شدت آن را تکذیب و بر آمادگی خود برای تحقیقات در این زمینه اعلام  کرد. در حادثه خان شیخون دست‌کم 60 نفر جان باختند .

 

کلیدواژه