سنبله 07, 1396 07:45 Asia/Kabul

پاکستان از زمان سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که در آن اسلام آباد را به تامین پناهگاه امن برای گروه طالبان افغانستان متهم کرد،تاکنون صحنه اعتراضات ضد آمریکایی است.

به گزارش رادیو دری به نقل از پرس تی وی از اسلام آباد، تظاهرکنندگان در اسلام آباد اظهارات ترامپ را محکوم و آمریکا را به نقش داشتن در بی ثباتی های منطقه متهم کردند.

تظاهرات دیگری نیز در شهر بندری کراچی در جنوب پاکستان برگزار شد که در آن نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضانی که به سمت کنسولگری آمریکا حرکت می کردند، گاز اشک آور شلیک کرد. 

معترضان خشمگین از واشنگتن به خاطر سیاست های مداخله جویانه و لفاظی های توهین آمیز ترامپ ضد پاکستان انتقاد کردند. 

دولت پاکستان نیز از سیاست های ترامپ ابراز ناامیدی و فهرستی از اعتراضات خود به دولت آمریکا را ارائه کرد.

نفیس ذکریا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: «پاکستان از نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان و کریدور آنها که به تداوم ماموریت آمریکا در افغانستان کمک کرد، حمایت سیاسی کرده است. پاکستان و مردم آن بهای سنگین از دست دادن هفت هزار شهروند از جمله بیش از شش هزار سرباز و مامور امنیتی و همچنین ضرر اقتصادی 100 میلیارد دلاری، پرداخت کرده اند.»

به گفته تحلیلگران، تا زمانی که سیاست های «یک بام و دو هوای» آمریکا ادامه دارد، این احتمال می رود که این کشور حضور نظامی خود را در کشور جنگ زده افغانستان افزایش دهد.

 

کلیدواژه