سنبله 14, 1396 08:12 Asia/Kabul
  • تهدید ایالت های واشنگتن و نیویورک به شکایت از ترامپ

دو ایالت واشنگتن و نیویورک تهدید کردند، اگر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برنامه حمایت از فرزندان مهاجران موسوم به «داکا» را لغو کند، از وی شکایت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، «باب فرگوسن» Bob Ferguson دادستان کل ایالت واشنگتن روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد در صورت لغو داکا از سوی ترامپ، دفتر دادستانی کل، شکوائیه ای علیه سیاست غیرقانونی و بی رحمانه رئیس جمهوری آمریکا تنظیم خواهد کرد.

فرگوسن گفت انتظار دارد سایر ایالت های آمریکا نیز به وی ملحق شوند.

پیش از فرگوسن، «اندرو کومو» Andrew Cuomo فرماندار نیویورک و «اریک اشنایدرمن» Eric Schneiderman دادستان کل این ایالت نیز در بیانیه ای مشترک با بیان اینکه اقدام ترامپ زندگی صدها هزار نفر از فرزندان مهاجران را در آمریکا تحت تاثیر قرار خواهد داد، اعلام کردند اگر داکا لغو شود، رئیس جمهوری آمریکا را تحت پیگرد قرار خواهند داد. 

در ماه ژوئیه نیز بیست دادستان کل در آمریکا در نامه ای به ترامپ تاکید کردند «با تمام ابزارهای مناسب» از برنامه «داکا» دفاع خواهند کرد.

داکا برنامه ای است که در سال 1391 به دستور باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا اجرا شد.

بر اساس این قانون، فرزندان مهاجران غیرقانونی که از کودکی به آمریکا رفته و در این کشور بزرگ شده اند، می توانند مجوز کار بگیرند.

این قانون مانع از اخراج هشتصد هزار نفر از آمریکا شده است.

ترامپ روز سه شنبه درباره ابطال یا حفظ داکا تصمیم گیری خواهد کرد و در صورت لغو به کنگره شش ماه فرصت بازنویسی آن را خواهد داد.

رویکردهای خصمانه  ترامپ در قبال مهاجران به ویژه صدور فرمان ضد مهاجرتی علیه شش کشور مسلمان با انتقادهای گسترده داخلی و خارجی مواجه شده است.

 

کلیدواژه