سنبله 26, 1396 15:10 Asia/Kabul
  • میانمار
    میانمار

رئیس مرکز اطلاعات دفتر سازمان ملل متحد در تهران با بحرانی خواندن اوضاع در میانمار گفت: براساس اعلام فعالان حقوق بشری در میانمار تاکنون 391 هزار میانماری به بنگلادش پناهنده شده اند.

به گزارش ایرنا، «ماریا دوتسنکو» María Dutsenko رئیس مرکز اطلاعات دفتر سازمان ملل متحد در ایران روز یکشنبه در همایش «زنان - معماران صلح» در تهران، افزود: شورای امنیت سازمان ملل به اوضاع میانمار، سوریه و یمن نگاه بحرانی دارد اما وضعیت در یمن و میانمار بویژه در میانمار بحرانی و جدی تر است.

دوتسنکو، با بیان اینکه سازمان از جامعه بین الملل خواسته است به پناهندگان و آوارگان مسلمان میانماری کمک کنند، تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی در حال انتقال نیرو و تجهیزات لازم پزشکی به منطقه است.

وی در ادامه نقش زنان در حفظ صلح را مهم دانست و خاطر نشان کرد: زنان نقش مهمی در حفظ صلح و ترویج آن دارند و حضور زنان در عملیات حفظ صلح، پاسداری از صلح در جهان است.

رئیس مرکز اطلاعات دفتر سازمان ملل متحد در ایران همچنین گفت: ایران با تاریخ غنی و سنت های صلح دوستی نقش زیادی در حفظ صلح و امنیت داشته و جزء اولین کشورهایی بود که در سال ۱۹۶۰ گام های اولیه را برای تصویب قطعنامه منطقه عاری از سلاح هسته ای برداشت.