میزان 04, 1396 12:55 Asia/Kabul
  • افزایش نظارت هند بر مرزها برای جلوگیری از ورود پناهجویان روهینگیا

دولت هند برای جلوگیری از ورود پناهجویان مسلمان روهینگیایی از میانمار ،نظارت بر مرزهای خود  را افزایش می دهد.

به گزارش رادیو دری، به گفته یک مقام ارشد در وزارت کشور هند،  هیاتی از این وزارتخانه  هم اکنون در حال بازدید و بررسی وضعیت مرزهای مشترک ایالت های  "میزورام" Mizoram( ، "مانیپور Manipur("، "آرناچال پرادش " Arunachal Pradesh و ناگالند nagaland با میانمار است .

این مقام ارشد وزارت کشورهند  ، هدف از این بازدید را  جلوگیری از سوء استفاده سیستم آزاد نظارتی مرزی بین هند و میانمار اعلام کرد .

ایالت های آرناچال پرادش، مانیپور، ناگالند و میزورام هند ، هزار و 643 کیلومتر مرز مشترک با میانمار دارند.

تمهیدات امنیتی در مرزهای هند و میانمار درحالی افزایش می یابد که  مقامات ایالت  های آسام و مانیپور از پلیس هند خواسته اند از ورود مهاجران روهینگیا به داخل مرزهای این کشور جلوگیری کنند.

همزمان با هجوم پناهجویان روهینگیا از میانمار به بنگلادش دولت هند،اخراج 40 هزار پناهجوی روهینگیا را در دستور کار خود قرار داده است.

'راجنات سینگ' وزیر کشور هند چندی پیش اعلام کرد پناهجویان روهینگیا در هند مهاجران غیر قانونی هستند و باید از کشور اخراج شوند.این تصمیم دولت هند باعث انتقاد شدید شورای حقوق بشر سازمان ملل از این کشور شد.

مسلمانان روهینگیا از 3 اسد گذشته هدف حملات گسترده بوداییان  افراطی و دولت  میانمار  قرار گرفتند که بر اثر آن تاکنون  شش هزار نفر کشته و هشت هزار نفر دیگر زخمی  شدند .